W celu rozruszania trochę forum, postanowiłem zrobić grę. Rio 2016 wprawdzie skończyło się już dawno, ale nie zaszkodzi chyba, jak zrobimy własne igrzyska na forum. Zapraszam do lektury.
Spis treści: [radzę go sprawdzić]
- Spoiler:
1. Czym są igrzyska walk pokemon?
2. Kategorie walk.
3. Schemat rozgrywek.
4. Akcja rozgrywek.
5. Plan dni w uniwersum pokemonów.
6. Regulamin.
7. Wybór Pokemonów.
8. Zapisy.
9. Pytania.
Czym są Igrzyska walk Pokemon?Igrzyska walk pokemon to turniej rozgrywający się w alternatywnym uniwersum bez ludzi, gdzie pokemony opanowały budownictwo czy ludzką mowę. Igrzyska te to największy turniej pokemonów na świecie, gdzie zwycięzcy zapisują się w historii. Sam występ w takowym turnieju to największy zaszczyt dla walczących.
Kategorie walk.Jak wyglądają walki: patrz "Schemat rozgrywek"
1. Walki 1 na 1.
2. Dwu-walki.
3. Trój-walki.
4. Drużynowa walka 1 na 1 z trzema uczestnikami po obu stronach.
5. Drużynowa walka 1 na 1 z pięcioma uczestnikami po obu stronach.
Schemat rozgrywekZe względu na 18 typów, postanowiłem wprowadzić inny schemat walk niż zakładałem. Dzieli się na dwie fazy: Kwalifikacyjną i Finałową.
Faza kwalifikacyjna - podział na 6 grup z 3 pokemonami/zespołami w każdej. Awans zalicza każdy pokemon/zespół z pierwszego miejsca swojej grupy i dwa pokemony/zespoły z dziką kartą. O tym, które pokemony dostaną dziką kartę, jest zależne od ich wyników, które zweryfikuję.
- Spoiler:
- Za zwycięstwo otrzymuje się 3 punkty.
- Za zwycięstwo z zachowaniem poniżej 101 HP otrzymuje się 2 punkty.
- Za porażkę, z obniżeniem HP przeciwnika poniżej 101 HP otrzymuje się 1 punkt.
- Za porażkę otrzymuje się 0 punktów.
Faza finałowa - Typowy system drabinki z ćwierćfinałem, półfinałem i walką o medale. Kto z kim będzie walczył, decyduje losowanie, więc można spotkać też przeciwnika z swojej grupy. Zwycięstwo przez nokaut, potem ilość HP, a w ostateczności losowanie.
Walki 1 na 1:
- Spoiler:
Miejsce w grupie ustala się następująco:
- Najpierw liczą się punkty.
- Potem łączna ilość HP, pozostała z wszystkich walk.
- A na koniec zwycięzca walki.
Wszystkie walki trwają maksymalnie 10 tur, z wyjątkiem walk o medale, gdzie trwa ona do upadłego. W walce jeżeli nikt nie zostanie znokautowany, decyduje ilość HP, a w ostateczności losowanie.
Dwu-walka i trój-walka:
- Spoiler:
Miejsce w grupie ustala się następująco:
- Najpierw liczą się punkty.
- Potem liczba nokautów.
- W razie czego łączna ilość HP zespołu z wszystkich walk.
- Ostatecznie wynik walki między zespołami.
Brak limitu tur.
Drużynowa walka 1 na 1 z trzema/pięcioma uczestnikami po obu stronach:
- Spoiler:
Miejsce w grupie ustala się następująco:
- Najpierw liczą się punkty.
- Potem liczba nokautów.
- W razie czego łączna ilość HP zespołu z wszystkich walk.
- Ostatecznie wynik walki między zespołami.
Każda walka trwa 10 tur. W walce jeżeli nikt nie zostanie znokautowany, decyduje ilość HP, a w ostateczności losowanie. Walka toczy się do 2/3 zwycięstw w walce. Po każdej walce wchodzą dwa kolejne pokemony i walczą.
Akcja rozgrywek:Igrzyska rozgrywają się na archipelagu Arceusa, według legendy, pierwszym jego tworze. Znajduje się tam wioska dla uczestników, miasto dla kibiców i areny.
Ze względu na fakt, że aren jest wiele, podam tylko tą, gdzie odbędą się finały:
Wielkie Koloseum - Największa z aren na całych igrzyskach, znajdująca się w samym centrum wyspy. Okrągła, której obwód mierzy 300 metrów! Podłoże jest z piasku, a wszędzie walają się skały. Trybuny zawierają dwie kondygnacje w górę, a łącznie mieszczą nawet do 100 tysięcy kibiców. Zbudowane są z kamienia i znajdują się na wysokości 9 metrów. Na trybunach rozwieszone są flagi z symbolami wszystkich typów. Nie dziwi fakt, że to tutaj rozgrywa się ceremonie otwarcia i zamknięcia.
Plan dni:Jest to rozplanowanie wszystkich dni turnieju. U nas dni trwają do momentu zakończenia podanych walk. Dni mają na celu nadanie trochę cech eventu.
- Spoiler:
Dzień 1 - Ceremonia Otwarcia.
Dzień 2 - 1 i 2 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej walk 1 na 1.
Dzień 3 - 1 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej dwu-walk i trój-walk.
Dzień 4 - 1 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej walk drużynowych.
Dzień 5 - 3 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej walk 1 na 1.
Dzień 6 - 2 i 3 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej dwu-walk.
Dzień 7 - 2 i 3 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej trój-walk.
Dzień 8 - 2 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej walk drużynowych.
Dzień 9 - Ćwierćfinały i półfinały walk 1 na 1 oraz dwu-walk.
Dzień 10 - 3 kolejka w Fazie kwalifikacyjnej walk drużynowych.
Dzień 11 - Ćwierćfinały i półfinały trój-walk i walk drużynowych.
Dzień 12 - Walka o medale w walkach 1 na 1 oraz dwu-walce.
Dzień 13 - Pozostałe finały.
Dzień 14 - Uroczystość dla zwycięzców.
Dzień 15 - Ceremonia Zamknięcia.
Regulamin:1. Ze względu na realia, nie kierujemy trenerem, a naszym zespołem pokemonów.
2. Nie można brać legend, fakemonów, ani Ditto. Można jednak wybrać Pseudo-legendy.
3. W przypadku nie odpisania przez 3 dni, uznaje się walkower. Zwycięzca zachowuje HP w momencie uznania walkoweru, a przeciwnikowi spada do 0. Przegrany nie otrzymuje też 1 punktu w razie zniżenia HP przeciwnika poniżej 101. Jeżeli obaj uczestnicy nie odpiszą, nie otrzymują punktów i pozostałego HP.
4. Istnieją też przerwy między walkami. Możecie wtedy nauczyć się nowego ataku czy kierować życiem swoich reprezentantów. Trening nowego ataku proszę jednak pisać na PW.
5. Tutaj wypełniamy tylko "Nick" i "Reprezentacja". Pokemony podajemy na PW, z wyjątkiem Lidera. (więcej w "Wybór Pokemonów")
6. W celu wyrównania walk, ataki które zabierają całe HP jednym ciosem (np. Gilotyna) w tym uniwersum nie istnieją. Nie mam ochoty na One Punch Manów.
7. Dziękuję Małży o przypomnieniu czegoś takiego jak "Mega Ewolucja". W tym uniwersum uważamy, że one nie istnieją.
8. Można brać kilka pokemonów z tego samego gatunku.
9. Jeżeli ktoś wziął np. typ ognisty, to już nie można go wziąć. Reprezentacje, których nie wzięliście, będą NPC.
10. W całym teamie może być jeden Shiny. Może to być dowolny członek reprezentacji.
11. Nie można trzymać przedmiotów.
Wybór Pokemonów:1. Dzieli się na trzy typy:
Lider - Najsilniejszy pokemon, biorący udział w dwóch konkurencjach.
Reprezentant - Wszystkie pozostałe pokemony. Startują w jednej konkurencji.
Rezerwowy - Bierze udział tylko w walce 1 na 1 z pięcioma uczestnikami.
2. Można wziąć pokemona, który posiada typ wybranej przez nas reprezentacji zarówno jako pierwszy i drugi. A więc np. Chandelure może być wybrany zarówno do reprezentacji typu duch, jak i ognistej.
3. Omijamy próg ewolucyjny. Bierzemy od razu najwyższą ewolucję (obowiązek ten nie dotyczy rezerwowego).
Zapisy:Z informacjami:
- Spoiler:
Nick - tradycja musi zostać zachowana. Nie trzeba tłumaczyć, jak to wypełnić.
Reprezentacja: - wybieracie jeden z 18 typów.
Lider: - Wybieracie pokemona i jego płeć. Ma on 2200 HP, 160 punktów statystyk do rozdania (średnio 40 na każdą statystykę), 8 dowolnych ataków, umiejętność i dwie konkurencje, w jakich występuje.
Do wypełnienia na PW:
Cały zespół: - Wybieracie łącznie 12 pokemonów i ich płeć. Mają 2000 HP (Rezerwowy - 1800), 120 (Rezerwowy - 80) punktów statystyk do rozdania (średnio 30/20 na każdą statystykę), 8 dowolnych ataków (rezerwowy - 6), umiejętność i konkurencję.
Przykładowa karta i wzór na pokemona:
- Spoiler:
Nick: XYZ
Reprezentacja: Typ ognisty.
Lider:
Blaziken (samiec)
HP: 2200
Statystyki: Atak - 55. Sp. Atak - 30. Obrona - 55. Sp. Obrona - 20.
Umiejętności: Blaze - Gdy HP pokemona spada poniżej 1/3, to siła ataków ognistych wzrasta o 50%.
Ataki: Fire Punch | Hyper Beam | Quick Attack | Double Kick | Brave Bird | Sky Uppercut | Feather Dance | Growl
Konkurencje: Walka 1 na 1 i walka 1 na 1 z trzema uczestnikami.
Czysta, do skopiowania i wypełnienia:
Nick: Reprezentacja:Lider:HP: 2200
Statystyki: Atak - . Obrona - . Sp. Atak - . Sp. Obrona - .
Umiejętności:
Ataki:
Konkurencje:
Proszę nie zapomnieć o wzorze pokemonów na PW, gdy wybieracie resztę zespołu.Pytania:Masz jakieś pytanie na temat tego tematu? A może zauważyłeś jakiś poważny błąd? Zapraszam do mnie na PW. Otwarte 24/h na dobę, odpowiedź dostarczona zostanie najszybciej jak to możliwe. Za utrudnienia najmocniej przepraszam.