|
| Ewo przez lvl | |
| | Autor | Wiadomość |
---|
BlackDream
Liczba postów : 76 Punkty : 62 Join date : 22/08/2015 Age : 24 Skąd : Frost Summit! Job/hobbies : INŻYNIERIA! Inne Konta : Oczywiście, że Fifi jest moim multi~
| Temat: Ewo przez lvl Sob Cze 17, 2017 6:50 pm | |
| Tak jak powiedziałam na chacie, aktualne ewo wydaje się trudne bo jednak uzyskanie odpowiedniej sumy w jednej ze statystyk, żeby ewoluować np. takiego Kabuto czy coś, jest dość trudne... Tym bardziej, że przyznawanie statystyk jest losowe. Dlatego więc mam pomysł na nowy sposób! Liczyć się będzie ogólna suma statystyk, nie to, która jest największa.
Suma stat od 0-20: - Pokemony do 10 lvla.
Suma stat od 21-80 - Pokemony od 11-20 lvla.
Suma stat od 81-120 - Pokemony od 21-30 lvla.
Suma stat od 121-160 - Pokemony do 31-40 lvla.
Suma stat od 161-200 - Pokemony od 41-50 lvla.
Suma stat od 201-240 - Pokemony od 51-60 lvla.
Suma stat od 241-280 - Pokemony od 61-70 lvla.
Suma stat od 281 i więcej - Pokemon 70 i więcej
Pokemony wymagające TYLKO wymiany (przedmiotów i tak się użyje więc tylko czystego trade): - Suma stat powyżej 200 - jeśli to finalna ewolucja - Suma stat powyżej 160 - jeśli to pierwsza ewolucja
Oczywiście, pokemon nie ewoluuje od razu. Potrzebna byłaby jakaś walka, trening wyciskający siódme poty (czy które to były w tym powiedzonku), albo inne wydarzenie, które mogłoby skłonić do tego pokemona. Jeśli pokemon ewoluuje na przedziale dwóch różnych przedziałów (2 lvle mniej/więcej od granicy), dam tu najlepiej jakiś przykład. Axew - Ewoluuje w Fraxura na 38 i potem na 48 w Haxorusa. - ewo we Fraxure - pierwsza ewolucja, czyli trochę trzeba się napracować. Jest w przedziale 31-40 i zostaje w tym przedziale. Czyli potrzebuje stat przynajmniej w okolicy 160. - ewo w Haxorusa - 48, druga i finalna ewolucja. Tutaj z kolei nie powinno być za łatwo. Teoretycznie przedział 41-50 czyli staty w okolicy 200, ale to finalna ewolucja, więc wskakujemy w próg 51-60, żeby trochę utrudnić i potrzeba stat najlepiej większych od 201.
Najprościej mówiąc, jeśli pokemon ma dwie ewolucje w linii do pierwszej potrzebuje wymaganego minimum, do drugiej potrzeba mu trochę więcej niż przewiduje zakres. Jeśli pokemon ma jedną ewolucję w linii (lub jest np. takim Eevee tylko z lvlami) potrzebne mu jest tylko minimum czyli np. 81-120 jeśli ewoluuje gdzieś między 21-30 lvlem. Łatwo chyba wywnioskować, że im bliżej granicy lvla tym bliżej granicy ze statami.
Reszta pozostaje bez zmian - jeśli ktoś potrzebuje ewo przez przedmiot czy odpowiednie miejsce, nic się nie zmienia. Dalej może ewoluować nawet ledwo po wykluciu z jaja czy coś.
Dlaczego takie granice dla pokemonów z ewo tylko przez czyste trade bez przedmiotów? Te które mają łącznie trzy formy pokemona w linii, ewoluują za pierwszym razem na średnim poziomie, dlatego na silniejszą formę powinni czekać, a jeśli ewoluują na jakimś większym lvlu wskakują też w ten wyższy próg ewolucji, czyli ostatecznie też muszą poczekać. Poza tym, pokemon nie ewoluuje raz za razem. Dla tych gdzie to jedna jedyna ewolucja - no oczywistym jest, że muszą trochę poćwiczyć. Większość zwykłych pokemonów z jedną ewolucją ma ją na jakimś późnym poziomie wiec to dalej dobra opcja.
Jeśli wydaje wam się, że to trudne zyskać takie staty pozwolę to sobie zademonstrować. Starter ma sumę 20 punktów w statach, co daje 5 punktów na jedną ze stat, ataku, sp.ataku, obrony i sp.obrony. Przedział 121-160 daje pokemonowi minimum 30 w jednej statystyce, maks 40 w jednej. Pozwala to swobodnie skakać między tym jakie chcemy dać pokemonowi. Jeśli przedziały przypadające na równe rozłożenie w tych 4 statach wydają się za małe, bo to szczerze mała różnica, można to zawsze zwiększyć.
Dlaczego tak? - O wiele prościej zdobyć dużą sumę ogólną stat niż jedną, szczególnie, że punkty przypadają losowo - Spełnienie wymagań sumy stat do ewo to jedno. Daje to możliwość do ewolucji i to, że może nastąpić i w zasadzie musi w końcu nastąpić. Ale pokemona nie można do tego zmusić. Zwykle decyduje walka/trening/inne wydarzenie losowe.
Jedna zasada dla MG, żeby do tych ewolucji dochodziło: - Jeśli pokemon przeskoczy do innego przedziału, np z 81-120 do 121-160, a nie daj boże wyżej, wręcz musi ewoluować (chyba, że to ostatni forma (nie jedyna ewolucja), wtedy może spokojnie posiedzieć w tej opcji 121-160, ale wyżej jest już niemal tak bliski ewolucji, że to często sprawa jednej walki. - Czyli ten przykład Axewa wyżej. Może być Axewem aż do przedziału 161-200, ale nie wyżej bo to trochę boli trenera jak się patrzy. A Fraxure będzie Fraxurem nawet do wczesnego przedziału 241 i więcej. Tylko tu też bez przesady. - Ograniczenia ograniczeniami, ale ewoluujcie, każdy to kocha, wy pewnie też. | |
| | | Patryk
Liczba postów : 315 Punkty : 61 Join date : 17/05/2016 Age : 24 Job/hobbies : Uczeń gimnazjium w fazie końcowej
| Temat: Re: Ewo przez lvl Sob Cze 17, 2017 7:00 pm | |
| Miód na mój team poków evolujący raz a do tego strasznie późno XD a tak szczerze do dla mnie najważniejszy jest podpunkt aby to evo nie było tak z tyłka. Czytaj coś musi wydarzyć ciężki trening, trudna, walka, pokaz, coś fabularnego gdzie trener się wykaże? To jest moim zdaniem najważniejsze. | |
| | | Cichy
Liczba postów : 178 Punkty : 181 Join date : 16/10/2016
| Temat: Re: Ewo przez lvl Sob Cze 17, 2017 7:14 pm | |
| Zwiększył bym wymagania tym niskopoziomowym pokom. Tam nawet widać, że jest to na siłą rozciągnięte "21-80". Strasznie duży rozrzut. Ja bym to podniósł tak: Suma stat od 20-40: - Pokemony do 10 lvla.
Suma stat od 41-80 - Pokemony od 11-20 lvla.
Przypomnę, że suma stat 20 to wartość niemalże startowa. Nie pamiętam teraz, ale chyba każdy pok z safari ma taką, starter ma taką, złapany w dziczy teoretycznie nie musi mieć, ale wątpię by MG często "rzucali" nam pod nogi poki o statach 1-1-1-1.
Moja skromna propozycja. FS = Suma stat.
7lvl - min. 26FS 9lvl - min. 26FS 10lvl - min. 34FS 12lvl - min. 34FS 14lvl - min. 36FS 15lvl - min. 36FS 16lvl - min. 38FS 17lvl - min. 38FS 18lvl - min. 40FS 19lvl - min. 44FS 20lvl - min. 44FS 21lvl - min. 46FS 22lvl - min. 46FS 23lvl - min. 46FS 24lvl - min. 48FS 25lvl - min. 48FS 26lvl - min. 50FS 27lvl - min. 52FS 28lvl - min. 52FS 29lvl - min. 52FS 30lvl - min. 54FS 31lvl - min. 56FS 32lvl - min. 64FS 33lvl - min. 64FS 34lvl - min. 66FS 35lvl - min. 68FS 36lvl - min. 70FS 37lvl - min. 70FS 38lvl - min. 70FS 39lvl - min. 70FS 40lvl - min. 72FS 41lvl - min. 74FS 42lvl - min. 74FS 43lvl - min. 74FS 44lvl - min. 82FS 45lvl - min. 82FS 47lvl - min. 84FS 48lvl - min. 84FS 49lvl - min. 88FS 50lvl - min. 90FS 52lvl - min. 90FS 53lvl - min. 94FS 54lvl - min. 96FS 55lvl - min. 100FS 59lvl - min. 120FS 64lvl - min. 124FS | |
| | | Małża Admin
Liczba postów : 955 Punkty : 457 Join date : 26/08/2014 Age : 25 Skąd : Kalos - Lumiose City | Polska - Wrocław Job/hobbies : Adminofaszystka, aspirująca Kapłanka Arceusa
| Temat: Re: Ewo przez lvl Wto Cze 20, 2017 11:34 am | |
| Tak jak mówiłam na czacie, zmiana systemu levelów na sumy byłaby dobra, jeśli usprawni, a nie skomplikuje ewolucję. Sam pomysł na sumy mi się podoba, tylko z liczbami był problem. Na szczęście Cichy zakasał rękawy i odwalił robotę za mnie. Za co już mu podziękowałam, ale niech to będzie uwiecznione. ;) Sumy wyliczone przez Cichego są naprawdę dobre, pytanie tylko co z tymi nieszczęsnymi pokemonami posiadające jedno ewo, ale na bardzo wysokim poziomie? Zostawiamy obecny specjalny trening/event, czy całkiem to odrzucamy?
Nad losem pokemonów ewoluujących przez trade już decyduje ankieta. Danie im tak wysokich wymagań, jak powyżej 160, 200 w sumie stat byłoby niewłaściwie.
EDIT: Jeszcze jedno pytanie: Czy do sumy stat wliczamy HP? Ponad podstawowym 1000 oczywiście. 50HP = 1 punkt statystyk. Skłaniałabym się ku temu żeby tego nie robić, ale nie mam innego dobrego powodu, niż żeby ta suma statystyk była w miarę wyważona. Bo to jest 5 stat vs 6 stat. | |
| | | Cichy
Liczba postów : 178 Punkty : 181 Join date : 16/10/2016
| Temat: Re: Ewo przez lvl Wto Lip 04, 2017 11:15 pm | |
| Co do ostatniego pytania: ja te sumy wyliczałem pod 6stat, czyli łącznie z HP. Gdybyśmy go nie liczyli to wtedy chcąc-nie chcąc co któryś trening/walka jakby "przepada" pod kątem prowadzenia poka do ewo. | |
| | | Małża Admin
Liczba postów : 955 Punkty : 457 Join date : 26/08/2014 Age : 25 Skąd : Kalos - Lumiose City | Polska - Wrocław Job/hobbies : Adminofaszystka, aspirująca Kapłanka Arceusa
| Temat: Re: Ewo przez lvl Sro Lip 05, 2017 2:44 pm | |
| Nie wiem, HP jest taką statystyką, że warto jej nabić tylko po to, żeby mieć przewagę w walce. Czyli teoretycznie mogłoby mieć swoją funkcję bez ingerencji w sumę stat. Nie chcę nikomu sprawiać "strat", zastanawiam się tylko. Chcę rozpatrzyć temat tak szeroko jak się da. Żeby jak ktoś będzie się pytał: "A nie lepiej byłoby (cośtamcośtam)?", to będziemy mieli odpowiedź. Oczywiście, że wliczanie HP byłoby lepsze, ale interesuje mnie tylko jak wygląda różnica.
Postanowiłam zrobić przykłady paru losowych poków dla porównania. No i całkiem nie chce mi się liczyć sumy z 4 stat. Zrób to ktoś.
Przykłady: Squirtle -> 16 lvl (38 sumy) 4 staty: 3x10 i 1x8 5 stat: 4x8 i 1x6 (1300HP) w statach
Oddish -> 21 lvl (46 sumy) 4 staty: 5 stat: 4x9 i 1x10 (1500HP) w statach
Horsea -> 32 lvl (64 sumy) 4 staty: 5 stat: 4x12 i 1x16 (1800HP) w statach
Ponyta -> 40 lvl (72 sumy) 4 staty: 5 stat: 4x14 i 1x16 (1800HP) w statach
Larvesta -> 59 lvl (120 sumy) 4 staty: 5 stat: 5x24 w statach Może nie potrafię liczyć, ale doszłam do takiego wniosku: Larvesta, dla której to powstał pomysł ułatwienia ewo pokemonom o jednej, ale bardzo oddalonej wyższej formie, nie wydaje się mieć takiej niemożliwej poprzeczki. Trudnej, tak. Ale nie niemożliwej. Więc przychylam się do unieważnienia tej "specjalnej metody ewo".
Aż z ciekawości zrobiłam test dla mojej Skrelp: Skrelp -> 48 lvl (84 sumy) 4 staty: 5 stat: 4x16 i 1x20 (2000HP)
Ostatnio zmieniony przez Małża dnia Sro Lip 05, 2017 3:35 pm, w całości zmieniany 1 raz | |
| | | Cichy
Liczba postów : 178 Punkty : 181 Join date : 16/10/2016
| Temat: Re: Ewo przez lvl Sro Lip 05, 2017 3:22 pm | |
| Cóż, ja licząc to przyjąłem prostą zasadę, że trening +1FS, walka +2FS (walka oczywiście może przyjmować inne wartości, ale to raczej rzadkie przypadki) i wizualizowałem sobie to w ten sposób, że posiadając Caterpi muszę odbyć z nim sześć treningów (ew. musimy wygrać trzy pojedynki) bo założyłem, że min. 20FS każdy pok ma już w momencie złapania (podejrzewam, że słabsze okazy nasi MG nie często będą nam rzucać pod nogi). Stąd takie moje odczucie, że wyciąganie HP z tych obliczeń to jak sprawienie, że co któryś trening jest "nieważny". Jednocześnie patrząc na twoje wyliczenia zastanawiam się, czy zmiana tabelki przy wyeliminowaniu liczenia HP jest konieczna... Bez HP liczylibyśmy cztery staty: Atak, obronę, sp. atak i sp. obronę.
Przykłady: Squirtle -> 16 lvl (38 sumy) 5 stat: 3x8 i 2x7 w statach 4 stat: 3x10 i 1x8
Oddish -> 21 lvl (46 sumy) 5 stat: 4x9 i 1x10 w statach 4 stat: 3x12 i 1x10
Horsea -> 32 lvl (64 sumy) 5 stat: 4x12 i 1x16 4 stat: 4x16
Ponyta -> 40 lvl (72 sumy) 5 stat: 4x14 i 1x16 w statach 4 stat: 4x18
Larvesta -> 59 lvl (120 sumy) 5 stat: 5x24 w statach 4 stat: 4x30
Moim zdaniem to nadal nie są przesadzone wartości. W tym momencie to właściwie nie jest już kwestia matematyczna, tylko kwestia tego czy chcemy to utrudnić, czy ułatwić. | |
| | | Małża Admin
Liczba postów : 955 Punkty : 457 Join date : 26/08/2014 Age : 25 Skąd : Kalos - Lumiose City | Polska - Wrocław Job/hobbies : Adminofaszystka, aspirująca Kapłanka Arceusa
| Temat: Re: Ewo przez lvl Sob Lip 15, 2017 5:42 pm | |
| Temat zostaje zablokowany, a propozycja oficjalnie PRZYJĘTA. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Ewo przez lvl | |
| |
| | | | Ewo przez lvl | |
|
Similar topics | |
|
| Pozwolenia na tym forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |